Alla inlägg den 24 april 2011

Av Ellen - 24 april 2011 12:49

Så skönt att vara lite ledig tillsammans med M. Vi har hunnit med en hel del faktiskt. Vi har köpt och planterat balkonglådor, planerat iköp på Ikea och bytt lampor i badrummet,vi har bytt tändstiften och fixat lite annat med bilen, vi har promenerat en del, tagit en och annan glass i solen och jag har vaccinerat mej mot fästingar (första sprutan av två). Kvar att göra är att plocka och fixa och köra grejer till tippen, göra detsamma hos mamma o pappa, och laga lite bra mat - efter att vi har handlat den. :-) Och, förstås, fira min födelsedag med lite citron-lime-paj i trädgården.


Jag har fattat det jobbiga beslutet att vi ska kastrera Alice. Det blir bäst för henne och oss, tror jag, och så får det bli. Vi får skaffa oss en annan hona och visst blir det bökigt med tre katter, men det får gå. Avel är dyrt och blir inte alltid som man tänkt sig. Vår älskade Alice kommer att bli en toppenbarnvakt och lektant åt Audreys bebisar istället, och jag tror att det kommer att bli jättebra. Självklart har jag vacklat i mitt beslut flera gånger, för jag tror att hon skulle må bra av att bli mamma, men det här känns ändå som ett bra alternativ för oss, och hon kommer säkert att mogna en del ändå när det kommer småttisar att ta hand om. :-)

Av Ellen - 24 april 2011 10:13

Jag är så förbannad på grannen ovanför idag. Först en massa hög musik och så hade han ett par killkompisar där. Gapade och skrek som vanligt. Men dom gick i alla fall ut vid strax efter 23.00 - bara för att komma hem vid typ 03.45 Med en massa fler killkompisar och ett gäng skrikande tjejer! "@&%@ !!! Sen var det party till efter 06... Det var både allsång och hög musik. Allt från:

"I did it my way" till " "Forever´s gonna start tonight" och avslutades med "I want it that way"... det var blott ett axplock ur repertoiren... suck.

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards