Alla inlägg den 17 april 2011

Av Ellen - 17 april 2011 22:14

Det ser ut som att Sannfinländarna har gjort ett bra val. Rösterna i det finska valet räknas nu, 95 % har räknats redan, och sedna får vi se. Mamma, jag och syskonen gick och förhandsröstade på Finska ambassaden tidigare i dagarna, så vi har i alla fall gjort vårt för att försöka förhindra att svenskan försvinner från Finland. Nu kan vi bara vänta och se...

Av Ellen - 17 april 2011 19:16

Jag har länge velat prova på barfotalöpning och nu ska det ske. Letade skor idag men de hade inte den typen av skor på Hi-sport, så jag får ta det någon annanstans. Nu ska vi i alla fall köra. :-) Hittade den bloggposten kring studierna omkring barfotalöpning, och det var intressant. Läsvärt.


http://www.joakimberggren.se/?p=255

Av Ellen - 17 april 2011 19:10

Jag kan verkligen rekommendera alla att besöka Hi-Sport. Vi var där en sväng idag och handlade joggingskor till M, en vattentät joggingjacka till mej, samt träningsbyxor och en stor härlig munktröja- också till mej. Yey! Tidigare har vi fyndat funktionella t-shirts som andas jättebra, och M hittade den gången även träningsshorts. Härligt med fyndkänslan, och plånboken tackar också. :-) Tänk bara på att det är lätt att man shoppar massor, men å andra sidan gör det inget för det är billigt! :-) Nu ska jag bara ha skor till barfotaspringandet, och det hade de tyvärr inte. Hello healthy living!

Av Ellen - 17 april 2011 10:03

Åh, jag har fått dille på gamla PC-spel. Jag sitter vid Youtube och minns! :-)

Klassiker som:


Indiana Jones; Search for Atlantis

Kings Quest 7; Princess bride

Grim Fandango


Älskar dem! Kluriga, roliga och riktigt retro! :-)

Av Ellen - 17 april 2011 09:57

Idag ska vi gå på vår andra visning på Kungsholmen. Vi letar ju lite smått efter en trea på 60-70 kvadrat. Hoppeligen flyttar vi efter sommaren. :-) Men den som lever får se. Jag är dock duktigt trött på grannarna här, och på att bara ha 47 kvadrat fördelade på 1,5 rum. Jag vill kunna stänga om mej ibland, och så vill jag ha plats att bo om vi skulle bli fler så småningom. Kul är det i alla fall att gå på visning, jag älskar att se hur folk bor och vilka kluriga lösningar som kan finnas. :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards