Alla inlägg under februari 2012

Av Ellen - 29 februari 2012 20:15

Jag säljer nu av mitt största innehav, BINV. Biotec över lag går dåligt just nu och jag behöver en nystart. Sedan köp har jag förlorat 45,8 % ( ca 18500 kr), vilket känns lite surt. Det gick ju inte att förutse, och det kan fortfarande gå superbra för dem, men just nu känner jag att det inte är helt rätt. Jag har inte bestämt mej för vad jag kommer att lägga de  ca 22800 kr jag får loss nu på, men kanske mer H&M, Balder eller något liknande, mer säkert.


Jag tänker nog köpa Sotten för 12 000 kr ungefär, så att jag har 30 000 kr totalt investerade i den posten. Då har jag ca 11 000 kr kvar som jag kan köpa annat för. Kanske Catella eller H&M eller något nytt, som Balder... Vi får se. Lite ska väl sparas till nyemissionen också.

Av Ellen - 26 februari 2012 12:20

http://www.bubbleroom.se/mesaure.aspx


Jag har alltså en gång varit en stl 36. Enligt ovan, och enligt andra internetkällor liknande siten ovan, skulle jag haft måtten (ungefär): 86 - 68 - 92. Det stämmer nog ganska bra, jag hade ett midjemått på 66 cm då.


Där finns mått för den korrekta BHn också, något varje kvinna bör ha koll på! :-)

Av Ellen - 25 februari 2012 16:22

Igår och idag var jag och M på bokrean. Jag tittade ut massor med böcker och igår kom jag hem med tre; Teckningskonstens grunder, Från mitt bord till ditt och Kalas; fest för stora och små. Idag kom jag hem med Stora boken om barna Hedenhös, Albin Sjörövare, Albin Viking, Monsterologisk fälthandbok, Drakologi, Magikologisk handbok, Bröderna Grimms sagovärld, Hur man blir viking och Hallå där inne;eller vad en oföding bör veta.


Oköpt blev Piratologiboken, Den lille prinsen, en schackbok, två böcker om tårtor och lite annat smått pyngel. Dessutom hittade jag såklart MASSOR som inte var på rea som jag ville ha! Men så är jag bokofil också, haha! :-) Får se om jag går ännu en vända... Kvar blev retligt nog också två böcker som är slut hos förlaget, jag fingrade på dem, men trodde att jag skulle kunna köpa dem senare någon gång. Dessvärre inte... :-/

Av Ellen - 23 februari 2012 20:16

Nu har jag hittat sidan med billiga MAC-laddare! Ja, och annat Applerelaterat också. :-) Nämligen;

http://macgiganten.se/


Nästa gång Alice gnager sönder en sladd, så ska jag inte köpa en för närmare 1000-lappen, utan snarare nära 500-lappen. Yey! Där finns grejer för Ipad, Iphone och annat liknande också. Check it out! :-)

Av Ellen - 22 februari 2012 22:56

Jag har varit slarvig med att skriva in i bloggen hur jag gått, det står på ett kuvert... men i måndags kom jag upp i 10 000 steg på en vanlig dag, vilket var super - tricket är att ta en lunchpromenad, och sedan gå i matbutiken en stund efter jobbet, då blir det ungefär 9-10 000 steg. :-) Mycket bra, det var ju målet. Vidare har vi gått en del kvällspromenader, M och jag, och det är härligt att vara igång igen. :-) Jag och syrran ska gå på yogapass på fredag och livet börjar komma i fas. :-)


sedan söndagen har vi lagat mat också, förutom en lunch när jag var sjuk, då blev det indiskt... men inget snask, ingen hamburgare... :-) Yey!

På jobbet har jag gått med i en Biggest Looser-grupp, vi är 4 som ska peppa varandra, och väga oss på jobbet. Katastrof dock, 15.15 på eftermiddagen vägde jag 77.9 kg! Oouch! Visserligen kläder o tunna skor på, och precis ätit mellis med barnen men ändå... Segt. Nåja, på måndag ska vi väga oss igen, får se då... Priset är pengar, vi chippar in en hundring var, och lägger man ner förlorar man pengarna. Det räcker för att gå och klippa sig eller köpa en härlig topp eller nåt sen, om man vinner. :-)


Jag behöver dock mer sportunderkläder, bra sömlösa trosor och sportBH. Tydligen jobbar Pierre Robert på att få fram bra sportunderkläder, hoppas jag kan få bli testpilot, jag har ansökt om det. :-) Håll tummarna!

Av Ellen - 16 februari 2012 20:31

Ikväll provade jag ett recept jag fått av en kollega, och det var supergott. Dock åt vi det med vanlig pasta och inte fullkornspasta, så nu är jag hungrig igen och det har bara gått en och en halv timme sedan middagen... :-/ Aja, nästa gång blir det bättre pasta till, så ska det nog ordna sig. :-)


1 fläskfilé, i strimlor/bitar, steks med en gul lök och champinjoner (och lite smör). När allt stekt en stund häller man på 4 dl creme fraiche (34%ig), en matsked Dijonsenap och en pressad klyfta vitlök. Blanda även i ett par krossade grönpepparkorn och en grönsaksbuljong. Låt det sjuda och om det blir för tjockt när det kokat bort en del vätska, så kan du blanda ut det med lite mjölk.

Av Ellen - 12 februari 2012 21:49

Idag är det M´s födelsedag och han önskade sig en tur på Brunnsviken vid Hagaparken - på långfärdsskridskor. Det blev min debut, och med staplande steg som blev långre och längre tog vi oss en bit på den plogade "vägen" innan vi vände. Ganska roligt, och lite läskigt, men det kommer säkert att gå bättre nästa gång. Idag åkte vi ca en halv timme, sen fick M ta en snabbtur själv och sträcka på benen lite innan vi åkte och handlade mat. :-)


Just ja, M´s födelsedagstårta skulle jag ju skriva ner receptet på så jag kan göra den nästa år. :-) Förra året gjorde jag nån variant med hallongrädde och allt vad det var, men det var ju liksom inte rätt, så i år gjorde han den själv.


Ett paket med två marängbottnar,

tre bananer,

ett paket MnM´s,

ett stort paket vispgrädde

en handfull gelehallon


Lägg en marängplatta på fatet, täck med vispad grädde och skivad banan. Lägg på nästa marängplatta, täck med grädde och skivad banan. Täck sedan sidorna och bananerna med mer grädde. Uppepå den grädden strör vi MnM´s och placerar gelehallon längs kanten, utspridda. :-)

Av Ellen - 6 februari 2012 21:00

Förrförraa helgen var vi och skulle handla på PrisExtra, och gick in på den avdelningen som hade mattor, schampoo, kattmat och annat - och där fanns den - piratkopian! Fy skäms på er! På pricken lik Ittalas Mariskål - samma storlek, klarglas, mönstret var exakt... Oooo så arg jag blev! Jag kan tänka mej att somliga av er inte förstår varför? 49.90 för en "Asiatisk godisskål" som är en Ittalakopia kanske inte är något att bli arg över, tycker ni? Men jag minns när familjen fortfarande ägde varumärket, och jag tar det PERSONLIGT att en butik i AXFOODs regi säljer PIRATKOPIOR som om det inte vore något konstigt med det? Som om det vore helt normalt att legitimera sådan SKIT?


SKÄMS!

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards