Alla inlägg under juli 2012

Av Ellen - 18 juli 2012 19:49

Jag kom in i höst! Jag är en av 18! Jag ska börja på Södertörn, på Spelprogrammet, med inriktning på spelgrafik! Helt sjukt, jag ska bli student igen! :-) Jag är så otroligt lycklig! Måste bara berätta för chefen...


Jag har redan luskat reda på att det tar mellan 30 - 35 minuter att ta sig till högskolan, och att vi börjar den 3e september, men har upprop den 28e augusti, och att det finns ett spexaällakap på Södertörn! Sjukt kul ju! :-)


Jag funderar på vilka kostnader jag kommer att ha som student - avbetalningarna på CSN-lånen pausas ju, men byts mot ungefär lika dyra SL-kortet. Maten blir kanske lite dyrare, jag ska väl ha matlåda, hyran är densamma osv. Omöjligt att se om det kommer att vara massor av dyr litteratur? Hoppas inte. Hoppas jag slipper köpa ny dator, min Mac är 5 år nu, specifikationerna kommer med brev - och tänk om jag måste köpa massor av dyra program! :-/ Jaja, det får kvitta - det ska bli så kul! :-)


Just ja, annars har vi nu i sex veckor kört LCHF (vi fuskar ibland) och jag har gått ner ungefär 2,5 - 3 kg. När vi kommer hem från Finland ska vi börja gymma på Friskis. :-)


I år fyllde morfar 75 år, det var en jättetrevlig familjefest med de 30 närmsta, inklusive barn och barnbarn (yngsta 17 år) och det var jättetrevligt. :-)


Jag har idag sänkt mitt köpsnitt på Sotkamo, från 15.50 till 14.00 genom att sälja rubbet på i genomsnitt ungefär 15.15 Blir väl ingen vinst att tala om, men jag fick loss pengar som jag funderar på vad jag ska göra av, då jag inte köpte lika många som jag hade innan. Spännande spännande. :-)


Jag har börjat se om Heroes, ska nu se avsnitt 5 på första säsongen. Började på Finlandsfärjan, M hade bok med sig men inte jag.


När vi kommer hem ska vi hämta katterna i Linkan från Ms syster, och sedan ska vi renovera lite i köket, sätta ny fläkt, och så har jag en fika inplanerad med två tjejkompisar, men det blir säkert fler. :-) Vi ska byta ut diskmaskinen också, det kan vara värt det nu om vi inte flyttar när jag pluggar. Åtminstone inte innan man ser ett slut på studierna... Borde kanske måla om också, kanske ordna badkar? :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards