Alla inlägg under augusti 2015

Av Ellen - 29 augusti 2015 17:29

Jag är lyckligt lottad, det vet jag, för även om det går många veckor och ibland tillochmed månader emellan de gånger jag får se min fästman så har jag sist och slutligen funnit den finaste mannen i hela vida världen. Precis så känns det. 


De senaste veckorna har jag börjat fundera på att sätta ihop ett care package att skicka till honom, jag vet bara inte vad jag vill sätta i lådan mer än några favoritgodisar och ett fint brev. Vad sätter man egentligen i ett care package? Hjälp mig, ni som vet. Hade det varit en svensk vän hade jag lagt i svenska saker som knäckebröd, dalahästar och sådant, och J skulle säkert tycka att det vore roligt, men han har ju ingen sådan anknytning till detta. Så jag funderar vidare.


Kanske ett gift card till Amazon, det är en site som han använder ibland? Fast det känns lite småtråkigt. Helst hade jag lagt i något jag skapat, men just nu har jag redan långa att-göra-listor så då kommer det att bli försenat.


Nå, jag fortsätter spåna på idéer. Kanske ett spel på STEAM? Då får jag skriva det på ett kort och gifta det senare när han öppnat paketet eller något. Eller en riktigt fin kortlek.... Hmm... Jo! Han visade mig en i våras, med Legend of Zelda-tema, den måste jag försöka hitta, det blir perfekt! Vi brukar nämligen spela kort om kvällarna när vi äntligen är tillsammans! Nu måste jag genast se om jag kan hitta kortleken.

Av Ellen - 29 augusti 2015 15:53

Jag har alltid tyckt om att skriva. Som liten hittade jag på sagor och ritade bilder till, och i tonåren skrev jag dikter. Numera skriver jag spaltmeter av kollegieblockslistor, träningsboksinlägg och kreativa idéer i diverse block, böcker och på lösa papper. 


Orsaken till att bloggen legat o träda är att den kom till under en tid då väldigt mycket i mitt liv var tungt. Därför har det burit mig emot att gå in och skriva och läsa gamla inlägg. Jag har tillochmed påbörjat säkert tre andra bloggar men jag älskar namnet på den här, och därför återvänder jag nu hit. 


Inom ramen för namnet 'mittlivsomellen' ryms ju det mesta. Det behöver inte vara en ren mat-, tränings-, spel- eller liknande-blogg, utan jag kan ta med allt det jag tycker om. Sådant som är en del av mitt liv, som jag tycker om, funderar på eller vill dela med mig av. Härligt! 


Så, nu är det nystart! På riktigt! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards