Alla inlägg under april 2010

Av Ellen - 21 april 2010 21:14

Då så, då kommer vi till det här med planering. Eftersom vi är grymt dåliga på att ställa oss i köket så blir det både veckoplanering, storshopping för att eliminera frestelser, matlådor då vi båda har kass mathållning på jobbet och storkok för att inte ta till pizza / hamburgare när orken tryter.


Jag kommer att gå lite extra på vägen till jobbet, och följa sambon till hans jobb först, då blir det minst en halvtimmes promenad istället för 12 minuter, men helst 45 minuter, det vore bra. Sen äter jag medhavd mat på jobbet. Måste väl helt enkelt ha med mej både frukost, lunch och mellis dit.... suck... Nå, det är ju värt det.


Efter jobbet får jag ersätta de extra steg jag brukar samla på mej inne i mataffären med något annat. Dock måste jag väl strosa runt lite innan jag går hem, för annars blir det väl inget av, är jag rädd. Vi hoppas väl på att vi ska ta en promenad ihop på kvällen men det blir nog inte varje dag. Speciellt inte de dagar M måste stanna kvar på kontoret sent. :P


10 000 steg räknas som ett stillasittande liv - jag går 7500 ungefär, mätt över tid med min proffsiga stegräknare... inte så lyckat... Den siffran måste bli minst 10 000, men helst 12-13 000. Hur? Främst morgonpromenaden. Annars får jag väl dra på musik när jag kommer hem ;-)


Målet är att bli lyckligare - sova bättre, orka mer, vara gladare och bekvämare. Att komma i mina fina kläder, se fin ut i bikini och orka dansa hela natten. Att göra det här tillsammans som ett projekt, det ska bli roligt faktiskt, även om orsaken suger. :-)


Men nu tänkte jag börja med att planera veckomatsedeln och sammanställa shoppinglistan.


Cheerio.

Av Ellen - 21 april 2010 20:56

Jag kan väl inte påstå att jag varit överdrivet nitisk i mina försök att bli en bloggare ;-)Näe, vi ska sannerligen inte överdriva.... suck... men så var jag heller aldrig bra på det där med dagböcker, haha :-P


Vi har numera två katter, La Perm, och trivs med sambolivet. Det enda är att vi som så många andra fastnat i den klyschiga sambofällan - smygande extrakilon... Inte nå' lajbans :P


Därför tänkte jag nu , inspirerad av diverse matbloggar som jag är, att vi skulle bli lite mer motiverade om vi gav oss på att blogga om våra åtgärder för sagda kilons eliminering. ;-)


I sagda stund, med PMS-kilot to boot, väger jag 67,7 kg och kommer knappt i mina kläder :P Detta är inte ok! Jag gick ner från 75 till 56 för något år sedan, under mindre än ett års tid med promenader, mindre portioner och bättre mat - nu ska vi göra om den resan!


Boten stavas;

Ny kost - av GI /LCHF-typ

Motion  - morgonpromenad, samt ytterligare aerob aktivitet på kvällen/efter jobbet, om minst en halvtimme.

Skippa  - bort med läsk, halvfabrikat och chips... o ingen pizza...


Det må vara onsdag idag, men imorgon kör vi likförbannat - no excuses, man kan inte alltid vänta med att starta till det blir måndag!


Önska oss lycka till :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards