Alla inlägg den 16 april 2011

Av Ellen - 16 april 2011 20:53

Jag har insett att jag är rätt sugen på att ha en större fest, en sådan man lägger en slant på, typ som en 30-årsfest eller en bröllopsfest. Mysigt att få bjuda på en kväll med god mat, underhållning, tårta och vacker dekor. Härligt att få bjuda in sina vänner att slå klackarna i taket. :-) Nu fyller jag ju inte 30 utan 28 om några dagar, men jag är helt klart inspirerad...


...men skulle vi prata bröllop så är det ju själva festen man planerar för i ett års tid - att gifta sig tar två minuter om man skippar kyrkan. Som jag ser det finns det annars en hel del alternativ, mer eller minder bra:


1) Gifta sig i hemlighet, med eller utan vittnen. Antingen med efterföljande middag med familj o vänner, eller så skippar man det.

2) Bröllop utomhus, med familj o vänner, med efterföljande middag o fest.

3) Bröllop i all enkelhet, fest ett år senare med alla.

4) Gifta sig utomlands, då troligen bara vi. Eventuellt efterföljande fest.


Roliga teman:

50-60-tal

Costumeball, slottsmiljöaktigt

Bondbröllop/picknickaktigt i gröngräset

Hollywood/Glamour



Hm... jaa, jag vet inte. Den som lever får se.

Av Ellen - 16 april 2011 19:25

Vi har påskpysslat lite på jobbet och gjort påskkort, kycklingar av flirtkulor (med och utan äggkartong som simulerade äggskal) och ritat påskägg som vi klippt ut. Julpyssel finns det hur mycket som helst, men påskpyssel är svårare. Mest är det väl att pynta påskris, kanske ha lite påskgräs med kycklingar i eller färga/måla ägg. Jag är ju också för gammal för att leka påskkärring, så det går också bort. :-)


Just att färga ägg är det jag minns mest från barndomen, jämte gräset och riset. :-) Att vira in vita ägg i läderbitar, lökskal och gamla tygbitar, försegla allt i en bit klippt lakan med snören runt, och sedan koka - för att sedan öppna paketen och se reslutatet! :-) Love it! Hur brukar ni göra? Måla eller färga?


UPPDAT:

Jag hittade precis detta tips på IKEAS blogg; Koka de torra skalet från gul lök, mer ger mer färg. Ta ett blad, tryck det mot ägget och sätt det i en nylonstrumpa som du knyter ihop så att bladet håller sig tryckt mot ägget. Bladet ska vara vänt nedåt i kastrullen när den kokar. Vattnet duger till flera äggkok. Koka på svag värme så att de inte knäcks. :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards