Alla inlägg den 13 april 2011

Av Ellen - 13 april 2011 18:03

Idag sålde jag det sista jag hade i Cryptzone. Jag har velat sälja i nästan två månader, men nu tog jag förlusten och sålde av två nivåer ner - bara för att inom några minuter få ett samtal om att Cryptzone kommit med rapport. Typiskt. Kunde fått lite mer. Inte mycket att gnälla om, men lite ironic... Just det bolaget,  och femton minuter för tidigt/sent, beroende på hur man ser det. Men men. Such is life.

Jag fick i alla fall loss lite pengar som ska gå till ytrenovering och nytt kylskåp. :-) Jag hatar att ta ut pengar ur depån, men jag får påminna mej själv om att jag satte in dem för att försöka få dem att växa på kort sikt, inte för att ligga där en längre tid.

Av Ellen - 13 april 2011 14:59

Jag kom precis tillbaka från min intervju på ett litet bemanningsföretag, och det känns bra. :-) Jag hoppas på en tjänst som assisstent åt ekonomichefen på ett litet växande företag. Jag tror det skulle passa mej utmärkt och det vore superroligt! Företaget kommer att välja själva bland tre-fyra kandidater och nästa vecka får jag veta om de vill träffa mej! Spännande.


Riktigt roligt är att jag fick höra om tjänsten av min syster som använt det bemanningsföertaget, och dagen därpå är jag där på intervju. Och får veta att även vår kusin jobbar för dem. Väldigt liten värld, det här. :-)


Nu ska jag se över mitt personliga brev igen, och hoppas att det faller dem på läppen. :-) Naturligvis kommer jag att fortsätta leta, man kan ju inte hänga upp sig på bara en möjlighet till jobb, men det här låter kul och utvecklande.

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards