Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Ellen - 11 mars 2011 08:39

Oj vad många olika erfarenheter och expertråd man hittar när man letar runt på nätet.. suck... Alla säger emot varandra och har utbildning som ditten och datten, samt styrker just sina påståenden med olika dokument... Jag är frestad att skita i allt vad metoder och dieter heter och äta husmanskost! Tillbaka till ursprunget. Sås, potatis... :S Att det ska vara så svårt! Jag vill ju inte gå upp i vikt mer, och jag vill inte ha sockersug och trötthet i mitt liv!


Tröttheten och illamåendet, hungern och yrseln gör detta till en ganska seg upplevelse, men det är klart att det är motiverande att se vikten rasa varje dag. Trots att jag var hemma sjuk igår tappade jag 400 gram över en natt. Bättre idag så jag ska försöka pallra mej ut på en promenad i alla fall. :-) Jag bytte batteriet på stegräknaren igår, yey! :-)


Min plan med denna viktminskning är som följer, i alla fall:

Snabbt ner i vikt med måltidsersättning, kombinera ersättningar ur kategorierna VLCD och LCD max tre - fyra veckor, nu inne på femte dagen. Jag ska gå till gymmet två gånger i veckan minst, gärna tre.


Sedan ska jag köra 2+2 så som Itrim rekommenderar som upptrappning. Dvs två måltidsersättningar och två mål mat. Det torde betyda att jag kommer upp i 1200 - 1400 kcal, ungefär. För att hålla min målvikt har jag räknat ut att jag ska äta 2050 kcal, så det borde fortfarande gå ner även om kroppen skulle lagra... Den kan ju inte lagra om allt går åt, det vore ju skumt? Träningen som innan, tre gånger till gymmet helst. Jag vill ju inte förlora mina muskler.


Lagom till sommaren vill jag äta normalt igen. Jag ska skippa LCHF, den mest kontroversiella metoden efter vad jag läst, och köra någonslags mixmetod efter eget huvud, bestående av GI och Husmanskost och Kaloriberäkning. I detta läge ska jag ha stabiliserat mej, ökat min förbränning och ha en rutin med mitt tränande.


DELMÅL:

Först och främst under 70 kg, dvs 69 kg. Startvikt 73,3 kg.

Sedan 65 kg. Vägde 63 kg i Thailand förra februari 2010.

Helst 60 kg, om möjligt, innan jag går över till 2+2.

Målvikt 55 kg. Då är jag slank, har lite underhudsfett och synliga starka muskler - så som det var för två år sedan. Dessutom orkar jag mer, har ett jämnare humör och sover bättre.


Av Ellen - 11 mars 2011 08:24

Idag är jag hemma igen. I princip slut på  LCDshakes så nu blev det gröten till frukost, 150 kcal. Hjälp vad tjock den blev! Men det får gå. Undrar om det går att byta resterande oöppnade förpackningar VLCD mot LCD? På kvittot står inget om öppet köp eller bytesrätt, så tänk på det när ni köper!


Sitter och tittar på nyheterna, en 10 meter hög våg har slagit in över Japan, efter ett jordskalv på 8,9 på Richterskalan. Jag tänker på Nami och hoppas att hon mår bra! Usch vad hemskt!


uppdat.

Lunchen blev en chokladshake á la VLCD, 150 kcal. Och mellanmålet två Balancebars, 260 kcal.Jag ät detsamma till middag. In alles 150 + 150 + 260 + 260 = 820 kcal.


Gud vad jag är sugen på riktig mat - biff med sallad och sås... vad som helst!

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards