Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Ellen - 6 mars 2011 21:49

Idag har vi som sagt förberett oss genom att köpa måltidsersättning, men vi har också fotat våra före-bilder. Visserligen på kvällen, kanske två timmar efter middagen, och med en mobilkamera, men iaf. Det känns bra. :-) Nu finns det något att plåga sig med när man hellre skulle lata sig på sofflocket! MOAHAHAHA! ;-)


Imorgon ska vi väga oss på morgonen, samt ta mått. Sedan startar resan, klockan 08.00 med en tallrik gröt. :-) Jag ska leta reda på min stegräknare, första veckan verkar målet på Itrim ligga på 7000 steg om dagen, andra eller tredje veckan går de över till 10000 efter vad jag kan se. Två till tre pulspass verkar de rekommendera också, men deras pass verkar vara en halvtimme långa på olika stationer. Jag vet inte hur jag ska göra med det. Jag kommer ju träna på Friskis, då jag inte går något Itrimprogram utan kör själv med hjälp av bloggar och hemsidan. Jag ska försöka hitta motsvarande, men det lutar åt gympass, Indoor walking, Gympa Bas, Spinning Bas och någon liknande stations-baserad träning i grupp... Ja, och så promenader. :-)

Av Ellen - 6 mars 2011 19:41

Idag tog vi en tur ner till Itrim och köpte lite måltidsersättning. Jag köpte 2 paket choklad shakes, 1 paket gröt och så soppa; 1 paket kyckling och 1 paket morot/ingefära, samt en shaker. Jag kör alltså på den "traditionella" rivstarten, VLCD. M däremot plockade lite LCD-produkter, ingen soppa utan bars och shakes, och gröt iofs. Han tänker bara köra tre veckor, som en kickstart, sedan vill han träna hårt. Jag, jag har ju 15 kilo att bränna, så jag kör dom 12 veckorna med hel ersättning, och sedan fortsätter jag antagligen som man brukar, 2 måltidsersättningar och 2 riktiga mål mat. Vi får se. :-)


Imorgon kör dieten igång. Vi kommer till en början att köra själva, utan Itrims program. Egentligen tror jag att det hade varit bra att köra ett program också, men jag känner att det är lite väl dyrt nu när jag gått ner i tid och sedan dessutom ska bli student. Tråkigt men så är det. Dessutom har jag ju redan ett gymkort på Friskis, så jag behöver inte ett till. Man jag ju gå med senare om det känns nödvändigt, dessutom, tröstar jag mej med. :-)


Tre av M´s kollegor, män, har gått ner runt tio-femton kilo vardera, så jag tror på detta koncept. Dessutom vittnar många forumtrådar och bloggar om succé. Det svåra verkar inte vara de tre första veckorna, utan de nio efterföljande, och (tyvärr) sedan när man ska gå över till att enbart äta mat. Jag vet inte om jag vill äta enligt deras "handflatemetod", men vi får se. Det rör ju sig om något år tills det är dags att vara helt utan måltidsersättning, så då kanske jag tar deras fortsättningskurs "stabliliseringsåret". Det handlar om att suget kommer tillbaka,  när man går ur ketos, dvs efter de tre första veckorna. Då gäller det att ha en strategi; träning eller kost, eller båda. Senare verkar faran vara att man blir så nöjd att man börjar slarva när man nått målet och tappar motivationen, det är farliga saker det... Nå, vi får se.

Av Ellen - 6 mars 2011 11:14

Idag ska vi gå ner till Itrim Stureplan och kika på sortiment, köpa lite soppor och shakes till rivstartsfasen och ställa de frågor vi kanske har, inte för att jag kommer på några nu. :-) Jag har varit inne på deras hemsida, inne på familjeliv och läst frågor och letat bloggar och jag tycker att det låter superbra.


http://mimitosvikt.bloggplatsen.se/


http://komitrim.blogg.se/


http://johannesmat.blogspot.com/2009/12/knackebrod-keso-vatten-om-att-ga-fran.html


http://365dagarsresan.blogspot.com/search?updated-min=2009-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&updated-max=2010-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&max-results=50

Av Ellen - 6 mars 2011 10:36

Jag får väl skämmas nu, jag har inte skrivit på ett tag, men det har varit så mycket. Trodde ju att det kanske var något när jag var sen, men det var jag inte. Jag lät dock min biologiska klocka springa iväg med mej där bla på Tradera... nu försöker jag lägga band på mej tills jag kommit in på min utbildning, så att jag är på rätt väg, innan man kan börja fundera på sånt igen. Jobbet rullar på, jag är lite arg på mej själv för att jag varit en sådan tidsoptimist när det gäller matten. Jag måste ringa Hermods och bråka med rektorn om mitt betyg, jag känner att läraren jag haft inte varit schysst... jobbigt samtal....


Vi var på Pontus by the sea i veckan. Rekommenderar det, det var gott och personalen var duktig. :-) Skönt också att det var mest kött och nästan inga kolhydrater, annat än sås och lite grillade grönsaker, det gick ju att välja bort/vara sparsam med. Fick dock en smärre chock när jag sågmej själv i spegeln på Åhlens! Shit! Det är ju inte ofta man ser sin rumpa liksom, den sitter ju där bak, men milde tid - det är ju hemskt! Det började med att jag skulle ha en ny bh, men väl inne i butiken råkade jag se min mage som putade över jeansen - inte ok - en ny topp behövdes. S kan man ju inte se ut om man ska gå på restaurang! Väl inne i provrummet kom chock nummer två - what the hell? Är det min rumpa? SER JAG UT SÅ????! Hur kunde det bli så här nu igen? Jag har ju typ valkar på sidorna! Jag som gick ner 18 kilo för två år sedan - visst blev jag sjuk där ett tag, och visst blev jag sambo och började spendera min tid hemma med M och katterna men jisses... Nu är jag uppe 15 kilo igen och det känns piss! Visst, jag går förbi en spegel ibland, men jag ser liksom mer ok ut frammifrån, visst har jag blivit rundare i ansiktet - vilket jag HATAR - men kurvig har jag ju alltid varit och så länge jag har en midja har jag liksom inte tänkt på det, blundat, inte velat se, inte orkat nu när jag har allt annat...Kom ihop mej med mamma o pappa om lägenheten igen, jag vill bo större men dom ska jämt lägga sig i - fan, klipp navelsträngen! Morr!


Men nu är det dags. Jag har börjat mina "100 dagar för ett bättre liv" förra veckan, och det är tänkt att jag ska beta av de jobbiga sakerna nu; matten, högskoleprovet, vikten, ringa vissa samtal, laga bra vettig mat, komma igång med motionen, ta tag i mitt boende(?)...Försöka ha en positiv inställning till mitt jobb...


Nåja, mycket ska lösa sig nu när det blir ljust, tror jag, och med tiden ska ju en del punkter betas av - prov är när prov är... Men vikten ska jag ta tag i på ett sätt jag inte gjort innan. Jag får inse att jag inte orkar själv, sist hade jag hjälp av mamma, men nu ska jag gå till Itrim. Har läst massor och det känns som ett seriöst och br alternativ. :-) Skönt att kunna koppla bort tankarna på vad jag ska äta och bara kunna jobba med matten. :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards