Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Ellen - 10 mars 2011 18:09

Nu börjar det dra ihop sig till mammas födelsedag, tänk att hon blir 48, jag kan inte bestämma mej för om jag tycker att det är mycket eller lite. Jag pratade med henne en stund idag, vilket kändes jättebra, för jag har varit lite besviken på henne, men det är jag inte längre på samma sätt. Hon hade bestämt restaurang till födelsedagsmiddagen, CiaoCiao på Karlavägen, och det ska bli jättetrevligt. Synd att brorsan inte kan komma, men han ska ha premiär på sitt Uppsalaspex den kvällen. Vi åker och ser det den 20e sen. Spännande. :-) Jag ser fram emot att ge mamma presenten. Nu blir det ju på restaurang, vilket försvårar, men jag är så nöjd med presenten att det andra får ge sig. :-)

Av Ellen - 10 mars 2011 11:07

Jag har sådan resfeber just nu. Jag vill resa, vill känna solen värma mina bara ben, klänningsfållen smeka i vinden, håret fladdra i brisen... Slippa dunjacka, kängor, mössa och vantar, slippa snön och snålblåsten! Bort bara bort! Nu.


Jag skulle åka nästan vart som helst, fast kanske ändå inte ;-). Helst vill jag någon vecka inom Europa, en snabb get away. Naturligtvis lockar mitt älskade Koh Tao på mej, men just nu är jag sugen på Rom, Paris, Barcelona, London... Teneriffa har jag en kärlek till och M har sitt Palma. Grekland vore roligt, liksom Florens... Och så skulle jag ju tycka att det vore kul att återvända till Staterna, iofs. :-) N.Y lockar med sin vildhet, sin shopping och allt man kan hitta på att se och göra, liksom Hawaii med sin sol och sin spännande natur, och så finns en längtan efter att uppleva Kalifornien.


Just nu längtar jag inte så mycket efter att "ruffa" och bo billigt med primitivt i djungeln på någon bortglömd ö (härligt iofs emellanåt) utan mera efter att ha härliga klänningar, mycket att se i form av utställningar och sevärdheter, mysiga restauranger och en gnutta barliv, i kombination med sol och värme, god mat och lite shopping. :-) Såklart det inte behöver vara lyxhotell, men jag vill ha egen toa/dusch på rummet, varmvatten och en skön dubelsäng - inne i stan. :-) Jag vill inte spendera halva min dag på transporter. Tips? :-)

Av Ellen - 10 mars 2011 08:01

Idag är jag hemma, jag är sjuk. En glad nyhet är att jag tappat 2,2 kilo i alla fall. Visserligen vägde jag 71,5 för ungefär tre veckor sedan, och nu väger jag 71,1 så det känns inte så fantastiskt som det kanske borde, men jag är rätt glad ändå. Dessvärre betyder det att jag inte märker/ser någon skillnad då jag brukar ligga och slå runt 72 kilo, lite upp, lite ner... M har gått ner 2,8 kilo när han vägde sig nu på morgonen, och han märker det på byxorna, vilket är jättekul. Själv ligger jag här och oroar mej för hur jag ska få ihop mina steg.


uppdat.

Åt en 200 kcal chokladshake till frukost och ytterligare en till middag. Mera muntorrhet idag och igår än innan, och yrseln tilltar också, men idag slår den alla rekord. Suck. Tydligen en biverkning man får räkna med, har jag läst. Avskyr att må illa, det är en av anledningarna till att jag i princip inte dricker längre. Ibland så klart, men inte ofta och inte mycket. Nåväl, en dag i taget. :-) Druckit ungefär en liter vatten, skulle jag tro.


uppdat.

Drack en flaska (liten, ursköljd cola-flaska) med vatten och en c-vitaminbrus. Gott. Till mellanmål blev det en cappuccinoshake - inget vidare, tyvärr. Söt som ***. Kunde knappt motivera mej att dricka hälften... Inte blivit någon promenad idag, vädret ute är inte lockande alls - snöblandat regn. Hoppas jag förbränner lite ändå här i soffan. Jag har sprungit på toa som en galning, kroppen är inte van vid allt vatten.


uppdat.

Middagen bestod idag ockdå av balancebars. 860 kcal idag med andra ord. Tyvärr bara rört mej i lägenheten så det är nog inte många tusen steg avverkade. Ciao.

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards