Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Ellen - 28 juni 2010 21:06

Äntligen, med bara den här veckan kvar innan jag får semester, så har vi igårkväll kickat igång de första, lite tuffare variantens, GI-veckor. Först ska det tydligen vara tre veckor av ketos, då är grönsaker de enda kohydratinnehållande livsmedlen som är tillåtna, ihop med fett och protein. Sen får vi lägga till sånt som tex quinoa, svart ris och så...


Igår åt vi en GI-middag som bestod av "thaiköttbullar" med stekta grönsaker och jordnötter. Inte så pjokigt, faktiskt, och roligt att vara på gång. Idag blev det den första riktiga GI-dagen, med scrambled eggs med skinka, avocado, alfalfagroddar och ett glas vatten. Lunch var en låda med gårdagens middag, mellanmål på eftermiddagen var en avocado med lite skagen (usel, inga räkor!) och dagens middag är tacos, men utan bröd. Toppengott! :-) Första dygnet avklarat. Lite svårt att vara strikt - har försökt kolla vattenmelonens GI, verkar ok, samt ananas... no idea.


Imorn kör vi på, tre veckor av ens liv, det ska ju gå galant det här! :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards