Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Ellen - 16 juni 2010 17:06

Jag älskar sommarmat! Råvarorna, den lätta tillagningen, det härliga i samvaron kring tex picknicken eller grillen, på båten eller balkongen. :-) En härlig biff med stekt, tunnt skivad zucchini och grillade gröna sparrisar, fin nypotatis med smör, kronärtskocka... en skål jordgubbar eller andra bär med en skvätt grädde... ljuvligt! En hemmagjord hamburgare, en drink med mousserande och fläder - eller en härlig sangria. Melon inlindad i lufttorkad skinka... mums! :-) Småplättar med grädde och färska bär... grillad frukt, tex banan eller persika, goda ostar under solen... :-) En kall fin gaspacho med en god smörgås till, är en utmärkt lunch! Skagenröra, goda sallader med kyckling eller tonfisk - få saker är så uppskattade som dessa tillbehör vid matbordet. :-) Det skulle vara min älskades sällskap då... ;-)


Men få saker klår min grillfavorit! Man tar en champinjon, tar bort foten och fyller hatten med mögelost (blå eller grön kommer jag aldrig ihåg, måste fråga min mor vid tillfälle, om ingen annan vet) och virar sedan hatten i bacon, lägger den på grillen och voilá! :-) Helt gudomligt!


Det roliga är ju som sagt var samvaron, smakerna, och hur snabbt och lätt det är att äta något gott på sommaren. :-) Och så är det ju så roligt att lägga till ätliga blommor i maten, som tex krasseblommor eller gurkört. :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards