Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Ellen - 20 januari 2011 18:11

Jag gjorde igårkväll ett personlighetstest och fick detta resultatet. Stämmer rätt bra tycker jag, faktiskt. :-) Lite humor dock - kolla på karriärsrekommendationerna, en hel del är sådant jag gör/gjort/varit sugen på att göra.


Din personlighetstyp:

Tystlåtna, vänliga och samvetsgranna. Pålitliga. Sätter oftast andras behov framför sina egna. Stabila och praktiskt lagda. Värdesätter trygghet och traditioner. Välutvecklat sinne för form och funktion. Uppmärksamma på detaljer i det sociala samspelet. Extremt lyhörda för andras känslor. Vill vara till nytta för andra.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Inredningsdesigners, designers, sjuksköterskor, administratörer, operativa chefer, sekreterare, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, juristassistenter, präster, kontorsansvariga, affärsinnehavare, ekonomibiträden, hemmafruar/hemmamän, trädgårdsmästare, kuratorer, familjerådgivare, hälsovårdspersonal, bibliotekarier, medicintekniker.


Testet finns på:

http://se.41q.com/

Av Ellen - 20 januari 2011 18:03

Jaha, idag har jag gjort ungefär det jag alltid gör. Gått upp, tvättat håret, gjort mej i ordning och gått till jobbet. Ätit frukost på jobbet, tagit emot barnen, gått till parken, gått tillbaka och ätit mellis. Lekt, läst, sjungit och bytt blöjor, följt av att barnen äter lunch och sedan nattas. Ätit lunch när barnen sover, och pratat med kollegorna en stund. Väckt barnen, blöjbyte nummer två och mellis. Sedan börjar barnen gå hem. Fortsatt lek. Sedan gick jag hem, via mataffären. Nu sitter jag i soffan - urförkyld. Jag är väl iofs inte jätteförkyld varje dag, men det är klart att med ett jobb som mitt blir man både förkyld och magsjuk med jämna mellanrum...


Om ett tag kommer M hem. Han hade kvällsarrangemang idag igen på jobbet, andra dagen den här veckan. Ska snart laga middag. Hoppas det inte blir sent ikväll, så vi hinner umgås lite... Känner att jag måste lägga mej tidigt ikväll, jag mår inte bra.

Av Ellen - 20 januari 2011 17:58

Nu har jag igen gjort en mindre ändring i min fondportfölj på PPM. Numera har jag ungefär hälften av pengarna i Sverige, och hälften av pengarna fördelade i Ryssland och Kazakstan.


Avanza Zero, Lannebo småbolag, HQ Rysslandsfond och GustaviaDavegårdh Kazakstan/Centralasien, närmare bestämt.


Det är ju lite mera risk i Kazakstan och Ryssland, men jag ska ju inte pensionera mej i morgon heller, så det är bara bra. Svenska marknaden förväntas gå upp en del, den  med, men känns mera safe.

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards