Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Ellen - 9 januari 2011 00:34

Nyligen gifte sig en gammal väninna, men vi kunde inte närvara då det hela visade sig ske på nyårafton. Tråkigt, men så är det.


Det finns så många varianter på brudkrona att jag knappt kommer på hälften, men om man vill kan man tex be en smed göra en i mässing. Kanske sätta in pärlor, mindre dyra äldelstenar... kanske förgylla kronan med riktigt guld om man har råd, haha. :-)


Eller så kör man på mindre dyra varianter så som:

Knypplat, virkat, frivolitet osv.

Smyckestråd (tunn koppartråd) och pärlor osv.

Eller kanske myrtenkrona? Som Kulla-Gulla.

Kanske en rosenkrans?

En blomsterkrans med ax, blåklint, brudslöja, vallmo, prästkrage osv.


Eller så kikar man in här:

http://www.kronmakaren.se/empty_34.html


Utsökt vackert hantverk! Jag vill ha en! :-)



... Skulle man sedan börja titta på bröllopsklänningar har jag ju min favorit redan, nämligen benjamin Roberts:

http://www.benjaminroberts.co.uk/index.php


Annars finns ju massor, men kika in på:

http://www.candyanthony.com/bridal.htm#

som du gillar retro/50-tal.:-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards