Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Ellen - 18 januari 2011 19:19

Jag pratade en stund med mamma idag. Hon berättade att dom varit på middag hos bekanta i slutet av november. Igår fick hon veta att kvinnan i det paret dött, den 23e december... I början av december verkar det som om hon fått ett cancerbesked, vad vi förstått -  sen tog det då tydligen en knapp månad så hade hon dött. Hemskt. Overkligt. Att livet kan vara så... skört... så kort... Jag har påmints om detta faktum ett par gånger i mitt liv när vänner, familj och bekanta gått bort, men man lägger det liksom i bakhuvudet efter ett tag.


Den här kvinnan var bara i 40-års åldern. Det får en att tänka. Hur vill man ha det? Med familjerelationer, med jobb, med sina barn? Vad vill man lägga tid och energi på? Om jag bara hade ett år kvar, vad hade jag då gjort?


Man slås också av att det är viktigt att folk i ens omgivning vet hur man vill ha det. Att man inte bråkar med folk för småsaker - det kan man komma att ångra! Jag borde tex reda ut vissa familjesaker, samt ta ställning till organdonation... Jag vill kremeras by the way... Och jag vill att dom som kommer på begravningen har lite färg på sig, inte bara svart, för jag är ingen svart, dyster person. :-) Klart dom kan ha svart hatt, väska och skor, sjal... Det finns ju dova färger också - som duvgrått, lila och grönt... haha... nåväl. I´m getting ahead of myself...




Av Ellen - 18 januari 2011 19:13

Jag har hittat en ny favorit i barnboksdjungeln, och fått igenom att vi köpte två till dagis som vi läser varje dag. Den ena handlar om En skär och många små brokiga, och dom räknar till 10, den andra heter "Vem är borta?" och båda är toppenroliga. :-) Just nu har Åhlens rea på barnböcker, 20%, iaf på den vis Östermalmstorg. Rekommenderar ett besök.


On another note... verkar som Alice löper igen... suck... Aldrig varit med om maken... Det blir nog p-piller, annars är vi vräkta före februari...


Hittade en blogg om att resa med barn. Det lät himla mysigt. Alla ni som tror att livet tar slut när man får barn, att man inte kan resa, tex, kolla in den och ytterligare sidor jag hittat:


http://www.josit.se/resamedbarn.html

http://www.reseguiden.se/forum/blogg/tips-till-alla-som-reser-med-smabarn-4586

http://bahamasblogg.com/rad-resa-flygresa-smabarn-spadbarn/

http://storastaderochsmabarn.blogspot.com/

http://www.dn.se/resor/att-resa-med-smabarn

http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-45/b51018.html



Av Ellen - 18 januari 2011 07:40

Jag fick mitt Zumbapaket igår, och det ser bra ut. :-) Jag kikade igenom det mesta igår, sjuk som jag fortfarande är orkade jag inte mer än så, men det är medryckande. :-) Jag hade dock lite problem med första skivan, den var lite repig och gick knappt att spela, men efter putsning gick det bra, så nu ska det väl ordna sig.


Jag återkommer med en uppdatering när jag kört ett par gånger, men det känns faktiskt riktigt kul.

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards