Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Ellen - 10 januari 2011 17:50

Ja, idag var första dagen tillbaka på jobbet igen, och man är ju lite trött, men det är också (tam-ta-ta-tam) Alice födelsedag! Yey! Lilla kissebebben fyller ett år, och är nu "vuxen". Fast jag tycker att hon är lite mycket bebis fortfarande. :-) Vi har i helgen fått veta att allt gått bra med flygandet och att hennes blivande "pojkvän" är hemma i Göteborg, så det är väldigt roligt. Nu är det bara Audreys "pojkvän" som behöver boende när han kommer om en månad. Om ni vet någon som vill ha hand om en söt liten kille (som i rask takt kommer att avverka sina parningar, har jag förstått det som, och sedan kastreras) så hör av er, berätta lite om er själva och hur ni tänker er att det skulle vara att leva med en avelshane. Ni bör bo runt Sthlm, Trelleborg eller någonstans däremellan. :-) Ett litet kattfrieri, blev det visst.


Hur som, jag ska bara påminna mej själv om saker jag gillar just nu:

> Hemliga prinsessor börjar gå på torsdag på tv2. Yey! :-)

> Vildsvinskokboken jag köpte på Tradera (bok av Levén) är super. Bra recept! Nu ska M bara skaffa en studsare så kan vi fylla vår (alltför lilla) frys!

> Zelda Twilightprincess. Ska snart ge mej på den.

> Fick Zumba i julklapp. Hoppas den kommer snart! :-) Ska recensera sen.

> i närheten av Ikea Kungens kurva finns ett köpcentrum med bla annat Hi-sport; grymt bra priser på bra grejer! Rekommenderas. Rekommenderar också ett besök tvärs över gången in på fyndbutiken! :-)

> Skönt att komma in i rutinerna igen.

> H&M Home - bra lakan!

> Alma House - bra gardiner.

> Om man vill göra en egen himmelsäng använd antingen gardinstänger fästa i taket, eller sätt upp gardinskenor med målade taklister runt om, på utsidan; döljandes skenorna. Snyggt. :-)

> www.dietkokboken.se    Verkar bra och användbart. :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards