Alla inlägg den 6 september 2010

Av Ellen - 6 september 2010 21:55

Jag köpte ett Virtual console-spel till Wiiet i helgen; The legend of Zelda, Ocarina of time. Jag spelade mej till svärd, sköld och fram till trädet, men sedan var det sent och jag sparade och stängde av. Varför i hela fridens dar kan jag inte hitta något sparat? Det syns att jag har en fil startad när man väljer i börja, och namnet stämmer från tidigare, men jag får börja om helt från början, utan något alls? Varför är det så? Spelet föreslog till och med att man sparade precis före Deku tree, så det bör ju inte finnas några tvivel på att det är sparat? Måste jag ha ett extra minne, det finns ju massor av plats kvar på själva konsollen? Känner mej urdum... Tittar jag på fel ställe?


Antar att jag måste köpa ett minneskort imorgon, för om det inte går att spara är det inte så kul att spela flera timmar, och sedan måsta börja om från början, varje gång... :-P Någon som har en aning om varför det blev så här?


Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards