Alla inlägg den 3 september 2010

Av Ellen - 3 september 2010 19:33

Suck... blir sur på att folk inte kan hålla sjuka barn hemma, det finns ingen karensdag för vård av sjukt barn, med jag förlorar en hel del lön på att vara hemma sjuk för att dom inte "orkar" vara hemma med sina barn... säkert är det väl inte riktigt så enkelt, men jag skulle önska att någon någon gång kunde förstå att det där är min arbetsplats... att jag blir sjuk... att jag också har ett liv, planer, åtaganden, räkningar, roliga saker planerade efter jobbet.... :P


Träna? Ha! Vad är det? Ont i halsen, ont i huvudet... snorig... Jag hatar att vara sjuk - och på dagis får man i regel tillslut allt: löss, kräksjuka, mängder av förkylningar och liknande. Man riskerar bältros, mask i magen och att bli kaskadkräkt på, nerblodad av skrubbade knän, nerkletad med mellis, lera, bajsiga blöjor, målad på med vattenfärg. Någon som hostar dej i ansiktet, nyser i din mat eller torkar sin snoriga näsa på din hand/dina kläder. Suck...


Nåja, alla har vi väl sådana här dagar... jag brukar inte ha dem ofta, men just nu känner jag att jag blir en aning sur på att folk inte har respekt för att ja, det är mitt yrke att passa era barn när ni jobbar, men det är era barn, erat ansvar och detta är bara mitt jobb - inte mitt liv!


Just nu sitter jag här, och känner mej en aning snuvad - jag väntade på en premiär på Legend of the seeker, och så visar det sig att det är nästa fredag. :P Lagade dock en underbar middag åt min älskling, som kom hem och överraskade lika mycket han med blommor och ett par örhängen. :-) Så lite lycklig är jag allt! Inte så lite heller, egentligen... :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards