Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Ellen - 12 maj 2010 19:09

Ja, det är bara att erkänna, jag gillar 50-talsklänningar, pinuppor, burlesque, Mad men-stilen och korsetter. :-) Det är något kvinnligt över den där timglasfiguren som vi alla måste dras till, tror jag. Hur som helst så ska det ju vara stålfjädrar och inte plastfjädrar om det ska ha någon som helst effekt och för att plagget inte ska tappa formen efter ett par gångers användning. En äkta korsett formar inte bara din kropp, den formas även efter den och blir mer och mer effektiv och snygg. Se till att det är ordentliga snören bara, sidenband är ju vackert, men det glider loss väldigt lätt, och då tappar du insnörningseffekten. Likaså kan det vara trevligt med en blygsellapp, så kallad modesty panel, dvs. en bit av samma tyg som korsetten som sitter fast baktill och som förhindrar att din rygg ser ut som en bit kassler när du snör den hårt.


Här är några sidor, och märken, som jag tycker känns pålitliga och snygga:


Vollers (en klassiker, men i UK)

Fairy Goth mother

Of corset is (svensk!)

Dark garden

Axfords

True corset

Belle époque corsets /becorsets


Om du själv vill prova lyckan:

Vena cava design


Matnyttigt att tänka på:

http://www.castleblood.com/fashion/access/corsfact.html  (dock är korsetterna helt otroligt fula)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards