Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Ellen - 17 augusti 2010 17:14

Just nu planerar jag så smått för att para Audrey i höst, då jag ihop med tre andra uppfödare ska importera en hane åt våra flickor. Han kommer efter att ha fått godkända resultat från rabiesproverna, någon gång i oktober, och det ska bli så roligt! :-) Nu ska vi bara hitta en fodervärd, helst skulle jag så klart haft denna boendes nära mej, hihi. ;-)


Jag håller på med en budget nu, där det finns med poster som tester, fler toalådor och mer sand och mat, kullförsäkringar och buffert för kejsarsnitt o dyl, födslogrejer så som slemsug och mjölkersättning, en födslolåda, en bebishage, vaccinera ungarna, chippa dem, avmaska dem, stamtavlor, besiktiga dem hos veterinär och så vidare... milde, vilka kostnader det blir... för att inte tala om köp av hanen (1/4), import av hane, hans tester, milkostnader vid parning och bortfall på lönen för ledighet vid födsel, eventuellt mer ledigt om det kniper... ja, ni förstår -  jag hoppas på att det kanske går jämt upp! Stamnamnet... En hemsida blir det nog inte på ett tag, det får bli bloggen så länge, om det går - annars får jag ordna det på något vänster sedan när det blir dags.


Spännande är det dock, alla kostnader till trots - vår älskadebebis-skrutt-gumma ska få bli mamma! :-D Åh, vad roligt det ska bli! Men hur i hela världen ska vi kunna släppa dem sedan, småtrollen? Ojoj...

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards