Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Ellen - 18 juni 2011 15:45

Ja, nu är det juni och det betyder rea! :-) Triva hade rea på klockor och solglasögon, men jag beslöt mej för att byta batteri i min gamla klocka istället, jag tyckte inte de var värda pengarna. Tyvärr.  Sen bar det av till rea på Dagmar på Linnégatan - massor av fina saker men lite urplockat. Jag kom dock hem med tre tröjor, så det var lyckat. Just nu är jag sugen på att ta mej iväg till Moby Dick, dom har så fantastiskt fina saker där. :-) Men det pågår massor av reor just nu, Mango tex. Undrar om man ens vågar ta en vända på stan? Jag som slutar jobba om två veckor och ska börja leta nytt kanske ska försöka hålla i plånboken lite... :-P


Av Ellen - 18 juni 2011 13:56

Ja, Midsommar hägrar... och i år är vi antagligen hemma, ingen av vännerna eller familjerna kommer att styra upp något och vi kommer inte att göra det heller, så det blir firande på tumanhand. Men då kan man ju inte ha ett jättestort buffébord till två personer, så vad ska man äta?


Tre saker är givna; sill, potatis och jordgubbar. Men sen då? Ska man köra på plockmat? En tallrik med köttbullar, kokt ägg, gravad lax och sill, lite god ost och bröd? Eller ska man laga mer av en trerätters? Och ska den då vara främst traditionsenlig, eller mera lyxig oavsett dagen?


Jag vill ha frukt till efterrätt, antingen kall fruktsallad, Gino eller kanske med chokladfondue? Enklast är jordgubbar med grädde, mest avancerat blir att styra upp en hel kaka... men det gör jag knappast till två personer... :-)


Ska man ha med en förrätt så kanske rårakor eller toast med smetana, rödlök, avocado, citronstänk och rom samt räkor/kräftstjärtar? Eller den klassiska sill på knäcke?


Åh, jag blir så villrådig! :-P Jag vill ha så mycket gott - jag vill ha goda ostar och sallad och hembakat bröd, och kanske fikonmarmelad. Eller Brietårta. Eller chevre på bröd, med honung, i ugn. Jag vill ha våfflor med grädde, sylt och bär... eller pannkakstårta... Sparris, rödbetor, kronärtskockor, gaspacho, jordärtskockesoppa med pilgrimsmusslor och jumboräkor... Tiramisou eller macarons.


Om det ska vara mera en lyxmeny så skulle jag köra på älgfärsbiffar med chevre, med ugnsrostade rotsaker och bea. Eller Jamie Olivers lax med haricot verts, oliver och sardeller. Eller Inbakad fläskfilé? Eller grillad oxfilé?


Märks det att jag är hungrig? ;-) Vad ska ni ha? Hjälp!

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards