Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Ellen - 3 juni 2011 15:33

Solen skiner, himlen är blå, vad det är skönt att leva då! :-)

Idag gick vi runt längs Djurgårdskanalen och hem över Gärdet, solen gassade och det fläktade lite. Mina nya gympaskor är superbra, inga skavsår! :-) Vi har precis ätit kassler med gratinerad blomkål, sallad och stekt svamp och avslutat med varsin skål jordgubbar - jag åt grädde till mina. :-) Nu ska vi snart sätta oss på balkongen och sola lite - mina ben ser ut som om det varit istid och mina armr ser ut som om jag varit en vecka i Thailand - nu ska det jämnas ut lite, tänkte jag. Till eftermiddagen hoppas jag att vi ska komma iväg till gymmet. Den som lever får se.


Igår var vi och såg Pirates of the Caribbean, on stranger tides, på bio. Den var förvånansvärt bra. :-) Knappt att man tänkte på Kiera och Orlando, vilket jag trott att man skulle göra, så det var ju gott betyg.

Av Ellen - 3 juni 2011 15:27

Jag vet att när den här boken kom ut var jag väl knappt 20, och även om jag velat ha den så var det inget man gick och köpte just då. Nu säljs den inte mera, boken av Maria Borelius och Marie Bloom, "Motboken".


MEN jag hittade detta, så håll tillgodo! Scrolla ner lite så har ni de 52 veckorna upplagda där, vecka för vecka. Jag vet inte om det är hela boken, men det ska väl ge lite inspiration i alla fall till föräldrar som vill åstadkomma en förändring hemma. :-)


http://wwwc.aftonbladet.se/foraldrar/foraldraguiden.html

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards