Alla inlägg den 13 december 2011

Av Ellen - 13 december 2011 21:09

Idag har jag tvättat i 9 timmar i sträck, dvs två tvättider gick åt - 8.00 till 17.00 Jag har inte hunnit med all tvätt, och en del är blöt fortfarande, men jag har stoppat 7 lådor fulla med ren tvätt i källaren för förvaring. Jag hittade info om att svampsporer från just Microsporum Canis/ringorm dör efter 13 månader på ett objekt, men andra har diffust skrivit ett par år, vad jag läst. Nåja, om man låter saker ligga 2-3 år så ska det ju vara lugnt. Sen så får man ju tvätta det igen när man tar fram det inna man tar det till lägenheten. :-) Det känns bra. :-)


Jag har varit hemma i två dagar nu, och är det ännu imorgon, och städar eftersom vi får besök på lördag/söndag av Ms syster med sambo. Dom är intresserade av att träffa hankatten och kanske ta hand om honom efter att han är frisk, och ge honom ett hem! :-) Det vore underbart roligt - dels för att vi har så stort förtroende för dem, givetvis, och vet att han får det bra - men också för att vi då kan få fortsätta ha kontakt med honom. Hoppas han ska charma dem så som han gjort med oss! :-) Dessvärre är han ganska tunn i pälsen nu, kraken, men det ska nog ordna sig. :-)


Katterna parar ännu, det är väl den tredje veckan nu eller så... - undrar vad som pågår? Hm...

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards