Alla inlägg den 7 december 2011

Av Ellen - 7 december 2011 18:07

I år åker min syster med sin kille och hans familj på en nästan två veckor lång julhelg till solen. Själv åker jag till mormor och morfar, dvs till iskylan och en meter snö... :-S Det ska dock bli mysigt - jag har inte firat jul på gården sedan innan min lillasyster fanns. Did I mention she´s going to be 20 this saturday? :-) Mormor och morfar har dock kommit över till oss varannan var tredje jul ungefär. M åker ner över dagen på julafton till sin familj, annars blir han hemma med katterna. Jag tycker synd om honom, och skulle önska att han kunde komma med, men nu går inte det. :-(


Jag har satt ett mål för min vikt: 60 kg till min födelsedag. Nu väger jag ca 73.5 kg. Alltså ska jag gå ner 13-14 kg fr.o.m halva december till ungefär halva april. Fyra månader totalt. Jag kommer att köra igång med GI-metoden, rivstart, fr.o.m söndag (syrran fyller år på lördag) och fram till Julafton. Julafton och fram till Nyårsafton kör jag vanlig GI. Från första dagen på det nya året kör jag tre veckors rivstart igen, samt en veckas upptrappning, och sedan blir det vanlig GI resten av tiden fram till födelsedagen. Sist gick jag ner ett kg i veckan på rivstarten, och då rörde jag mej inte så mycket extra mot innan, så jag räknar med att gå ner ca 3 kg resten av december, sedan ner ytterligare 4 kg under rivstart nummer 2, och sedan 2 kg i månaden när jag kör vanlig GI. Det blir en nedgång på 13 kg.


Julbordet i år kommer följdaktligen att se lite annorlunda ut:

- sill

- skinka

- ägghalvor med tex räkor? majonnäs??

- avokado, kanske med gräddfil och rom, räkor o citron?

- stark senap

- lax

- rågkusar

- ostar

- köttbullar


Rotsaker i ugnen?

Quinoa / Bulgur/mathavre?

Nötter

70% choklad


Ingen potatis, om inte kall? Ingen morotslåda, ingen kålrotslåda. Ingen prinskorv. Ingen risgrynsgröt. Inte glögg, julmust, knäck eller pepparkakor (eller ja, kanske någon pepparkaka till osten, hihi).

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards