Alla inlägg den 4 december 2011

Av Ellen - 4 december 2011 22:47

Jag vill så gärna ha en, men jag har aldrig provat en, och just nu är jag inte i form för att göra det heller. I mitt letande snubblade jag över detta, och min lycka är gjord! :-)


http://www.hervelegerobsessed.com/blog/2011/01/28/herve-leger-how-determine-what-size-you-need


Här kan man se precis vilken storlek man ska köpa!

Av Ellen - 4 december 2011 18:53

Idag har vi varit i Barkarby och shoppat lite mera städgrejer, då vi är ganska säkra på att vi har ringorm hemma; vi tänker behandla det som om det är så och inte vänta tre veckor till på besked. Detta innebär upprepade bad av katterna i Fungoral, och Lamisil fotsvamskräm för mej, samt att vi kommer att få kasta massor av saker, tvätta och magasinera en del och sanera, sanera, sanera. Sanera innebär att vi köpt en ångtvätt idag, tex. En till två ggr i veckan i upptill 20 veckor ska vi våttorka allt med vircon, ångtvätta golv och väggar, diska allt och tvätta allt i 60 grader. Sådant som inte tål den behandlingen måste kastas eller på annat sätt behandlas och förvaras - dvs kemtvättas och sedan plastas in och sättas i källaren på obestämd tid...


Kom inte och säg att vi inte tar vårt ansvar här inte. Jag kommer antagligen gå ner i tid under ett par veckor framöver för att hinna och orka med detta. Ringorm kan drabba vem som helst, och antagligen blev katthanen inte av med det sist, vad det nu berodde på, utan hade det latent under huden. Veterinären vi pratade med sa att man oftast bli immun efetr behandling, så antagligen blev han aldrig kvitt det?


Imorgon ska jag på återbesök till läkaren och vi får se vad han säger om mina utslag... Sanera gör vi oavsett som det ser ut just nu. Audrey visar tecken på ringorm, och vi har givetvis tagit henne till veterinären, så det är bara att bita i det sura äpplet och göra allt för att ordna till detta! Sedan lägger jag ner katteriet tror jag. :-( Tyvärr. All ångest, alla kostnader och skador på lägenheten, möbler som måste slängas och stress och sanering vill jag inte göra om.

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards