Alla inlägg den 30 december 2010

Av Ellen - 30 december 2010 18:00

Jag har viktat om min portfölj lite. Det är inte det att jag slutat tro på något bolag utan enbart en monetär fråga, då jag inte kommer kunna spara undan lika mycket nu när jag går ner i arbetstid. Jag har flyttat över lite av mitt innehav i MSAB till Catella, och givetvis har jag behållit majoriteten av det innehavet, jag tror fortfarande mycket på MSAB men jag tror att lite mer spridning i portföljen är bra och Catella ser fin ut inför 2011. I princip sålde jag av det jag gjort i vinst i år - så kan man väl inte göra utan att sälja hela innehavet, men jag menar att jag sålde av motsvarande belopp. Hoppas ni förstår vad jag menar. Kvar i sin helhet är innehavet i Bio Invent, som jag hoppas mycket på inför nästkommande år. Jag har fortfarande inte förlåtit klåparen på SEBs analysavdelning, men förhoppningsvis har han fått skämmas en del sedan fadäsen...


Alltså: Bio Invent, MSAB och Catella. i mitt tycke värda att tittas lite extra på. :-) Gott nytt år!

Av Ellen - 30 december 2010 16:45

Ja, det ska ju handlas idag så nu är menyn för nyår spikad:


Förrätten blir gratinerad hummer, den ska M göra efter familjerecept. Spännande. :-)

Huvudrätten blir oxfilé med syrrans härliga sallad.

Efterrätten blir en härlig gino med banan, kiwi och jordgubbar.

Till detta kommer vi att dricka både cider och champagne. :-)


Flickorna kommer att få en egen meny bestående av rå oxfilé, kattmjölk, mjukmat och kanske någon räka om vi har frysta hemma. :-)

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards