Alla inlägg den 27 december 2010

Av Ellen - 27 december 2010 13:51

Idag ska vi på bio med syrran och hennes kille, vilket ska bli jättetrevligt. Vi ska se Narnia, voyage of the Dawntreader i 3D. Jag är nämligen barnsligt förtjust i denna genre: Narnia, Harry Potter osv. Jag har väntat länge på den här filmen så jag hoppas den är bra. :-)


UPPDAT.

Jag tänkte bara ge mitt utlåtande om filmen. :-) Den var bra. Jag tycker mycket om boken och tyckte att filmen inte gjorde så stora utsvävningar att jag inte kunde bortse från dem. Filmen var snygg, skådisarna med, och jag tycker att den helt klart var värd slanten och tiden. :-) Underhållande och värd att rekommenderas alltså, i mitt tycke.

Av Ellen - 27 december 2010 13:41

M och jag är lediga tillsammans nu ett par dagar, och igår var vi som bekant med min mormor på Östasiatiska museet på Blasieholmen och såg den underjordiska utställningen kring Terrakottaarmén. Jag blev både hänförd och samtidigt lite besviken. Det rörde sig om två salar med föremål, vackra och välhållna och man kände tidens vingslag, men... För det första, vi möttes av ett uttråkat ansikte i kassan, sedan fick vi trängas (julledigt, jag vet, men jag avskyr att trängas) och så var det egentligen bara ungefär 10-12 stora krigare. Jag hade väntat mej ett större antal, för imponerande vyer. Visst var det roligt att se vapnen, offergåvorna och miniterrakotakrigare, men för mej är Terrakottaarmén förbunden med salar efter salar av enorma statyer och detta blev inte som jag tänkt mej. Orättvist av mej att dömma så hårt kanske, men jag var nog faktiskt lite besviken. Och ändå hänförd. Det var en häftig grej att ha sett helt enkelt. :-) Så jag rekommenderar detta, trots min ambivalens. :-) Se den.

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards