Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Ellen - 2 februari 2011 16:13

Om du är det, så kan jag rekommendera att du tar dej en kik på Remiums bevakningslista:


http://www.introduce.se/foretag/catella


Där finns en ordentlig lista på vänster sida, och beskrivningar kring företaget och vad det gör. Det är dagens tips. Remium är väldigt duktiga på småbolag, det är deras niche i marknaden, nämligen.

Av Ellen - 2 februari 2011 15:59

Ytterligare ett dödsfall i familjens bekanstskapskrets inträffade natten till i måndags, en 34-årig familjefar vars hjärta helt enkelt inte orkade längre. Hemskt. Han var bara sex år äldre än mej, och våra familjer har umgåtts i många, många år. Två små barn lämnar han efter sig, fyra år fyller dom i år, det är verkligen oerhört tråkigt när det blir så här. Vi tänker mycket på hans familj. De flesta av dem hann åka dit till sjukhuset och ta farväl i alla fall, vilket måste kännas skönt, under omständigheterna.


Det påminner om kvinnan jag berättade om för inte länge sedan, som fick cancerbesked och gick bort någon månad senare. Det påminner också om min goda väninnas ex, han var inte ens 30 när han gik bort i plötsligt hjärtstillestånd. Han var triatlet, och hade nog kört på rätt hårt med sitt tränande i flera år. Det kallas ju också orienterarsjuka, när hjärtat bara slutar slå...


Lärdom? Vi är inte odödliga! Bete er som folk, gör/säg inget som ni behöver ångra, förlåt andra ofta, och skjut inte upp alltför mycket till morgondagen.

Presentation

Hej, vad roligt att du hittat hit! Jag som ligger bakom bloggen heter Ellen och är nyexad speldesigner och projektledare som nu siktar på en magister i Serious games. Jag har min blivande man i USA och bloggen kommer att handla om allt möjligt. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards